onsdag 11 maj 2016

Hallandsmuddar

I april var jag på Stickläger i Steninge och under en workshop fick vi lära oss Halländsk stickning "Binge".  
För mig som hallänning passade det ju bra och jag har länge sneglat på mönster ur den halländska stickskatten, men bestämt mig för att flerfärgsstickning inte är min kopp med te.
Men det gick över förväntan och jag lyckades knåpa ihop ett par muddar i mönstret "Blomster".
Garn: Sandnes Alpaca.
På vandrarhemmet där lägret var fanns fullt med inspiration i form av bl.a. hallandssöm - både broderad och målad.
Nästan lite så att man ville flytta in.
Tack alla stickkompisar som förgyllde helgen och tack till Irene Bergman, Nystan & Härvor som anordnade.

*   *   *
Traditional knitting from Halland in Sweden.



2 kommentarer:

Syserine sa...

Så snygga! och vas roligt med stickläger!

Mmatilda sa...

Verkligen jättesnygga muddar!