torsdag 28 januari 2016

Spelkrumelurer

Det här med att hålla reda på saker och ting tycks inte riktigt vara min kopp med te. Det är alltså inte bara vantar jag slarvar bort. Utan i det hav med garner, tyger, instrument och loppisfyndsamlingar (sa jag tvätt?!) vårt hem är, händer det att saker man behöver försvunnit ner på botten så att säga. 
I det här fallet var det fodralet till min mandolin som försvunnit. Men inget ont som inte för något gott med sig, för då fick jag ju sy ett nytt. Tyget och dragkedjan fanns i gömmorna och krumelurerna som är broderade i kedjestygn i ullgarn ska föreställa spegelvända f-klavar och en g-klav i ett hjärta. Axelbandet har jag tidigare använt till min nyckelharpa. 

Eftersom jag som sagt tenderar att tappa bort mina vantar blev det även ett matchande vantpar virkat i Drops Nepal. 

*   *   *
Sewed case for my mandolin and crocheted mittens.

1 kommentar:

Mmatilda sa...

Jättesnygga broderier! Jag beundrar sånt väldigt mycket särskilt som jag inte kan göra nåt liknande själv.