onsdag 13 januari 2016

Julgransplundring




Nej, vi orkar faktiskt inte plundra granen och kasta ut julen som man ska idag utan väntar till helgen.
Denna jul har vi haft en stor ståtlig gran som knappt yppat ett barr under hela högtiden. Men med en stor gran krävdes en större julgransmatta än den jag tidigare gjort. Den nya mattan är virkad i trikågarn och jag tänker att om vi ska upprätthålla traditionen med stor gran även nästa jul får jag virka på ytterligare några varv.
En liten virkgran har det också blivit, som hållit sig kal utan pynt julen igenom.
Dessutom har jag äntligen stickat en julkula ur Arne&Carlos "Julekuler". Dock gjorde jag den enfärgad och broderade istället motivet i korsstygn. Men då planen var att ha en hel girland med stickade julkulor på rad i köket får jag helt enkelt fortsätta nästa jul!

*   *   *
Crocheted Christmas Tree, crocheted skirt and a knitted Christmas decoration for the real Christmas Tree.

3 kommentarer:

Trådanten sa...

Tjusig julkula. Blir spännande att se om det blir en hel girlang nästa år.

frisky frog sa...

Fint! Ska ni dansa ut den? =)

Syserine sa...

Den der lille granen var supersöt!