tisdag 19 januari 2016

Gott Nytt Bloggår

Det gångna handarbetsåret har mest bestått av virkning av nyttogrejer. Vantar att tappa, mössor, presenter, sommaravslutningsgrejer samt rekvisita till Lucia och julkonserter m.m. Men också långsamma projekt som broderitavlor och spetsstickningar. Dessa har i olika fikamiljöer dokumenterats flera gånger om på instagram (@virkvirvla) som "work in progress" men aldrig blivit färdiga och hamnat här på bloggen.

Mina planer för detta år är som vanligt att bli färdig med allt påbörjat men också att sticka en av alla koftor jag sett ut i alla mina hundratals (på riktigt alltså) stickböcker. Men jag anar att det även kommer att smyga sig in en och annan nyttostickning eller ny virkidé. Och igår deklarerade sonen att han önskade sig en vit Pippitröja (nu går det inte riktigt att sträcka ut den blå jag stickade till honom som tvååring för sex år sedan längre).
Fast viktigast av allt är nog att städa bland alla handarbetsprylar, garner och tyger samt kanske att blogga lite mer?...


Men än så länge ligger jag på nyttostickningsnivå och senaste tidens höga minusgrader kräver varma kläder. Och ett par benvärmare kan man väl aldrig få för många av? 
Dessa är stickade efter ett strumpmönster från Garnstudio, men omgjorda till benvärmare och med justeringar i flätmönstret och storleksmässigt.

*   *   *
Knitted leg warmers.

5 kommentarer:

Trådanten sa...

Klart man aldrig kan få för mycket av något hemmastickat. Benvärmarna var ju supersnygg så de kommer du nog få mycket användning av!

Syserine sa...

Så snygga i stövlarna!

frisky frog sa...

Ååh vad fina! Perfekta till kängorna. =)

Birgitte sa...

Leggvarmerne var så fine og dekorative i flettemønster!

Yarn-Madness sa...

Dundersnyggt!