lördag 28 februari 2015

Sommarlängtan





Detta stickade linne var fån början tänkt att bli en tunika till mig. Jag började på mönstret Open Eye Tunic från Interweave Knits Summer 2013. Men som det brukar vara blir saker och ting oftast inte som jag tänkt när jag ska följa mönster. Och för att ändå slutföra denna UFO-stickning från sommaren 2013 fick det bli ett linne (med virkat axelband) till dottern. Nu när jag söker på mönstret för att kunna länka blir jag dock lite sugen på att sticka tunikan till mig ändå...

Garn: Drops Muskat.

*   *   *

 Knitted Tunic for my daughter.

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Vilken tur att det finns en mindre variant av dig så att det fina linnet kommer till nytta ändå. =)
/kram

Alviti sa...

Det är ju så fint att man kan ändra sig efter vägen! Jättefint linne på en fin tjej!

Alviti sa...

Det är ju så fint att man kan ändra sig efter vägen! Jättefint linne på en fin tjej!

Pysselfarmor sa...

Fint linne och jag har kollat in alla andra tjusiga saker också som du virkat sedan senast jag var här.