söndag 1 februari 2015

Fröken lila




Det kanske inte har undgått någon att dottern tycker om lila. Idag fyller hon år och fick således en virkad bolero i lila. Hon har senaste veckorna börjat klä sig mer och mer i mina virkade alster och jag känner mig smickrad (även om lager på lager i de mest oväntade färgställningar och kombinationer inte var hur jag ursprungligen tänkt mig att hon skulle använda dem).
Jag började virka boleron i gredelint men dessvärre låg virkningen i en kasse (tillsammans med vantarna i föregående inlägg, några garnnystan och en nysydd pryttelförvaring) som troligtvis försvann på bussen.
Garn: Falkgarns Emma.

*   *   *
Crocheted bolero.

2 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Så sant, så sant, som din bloggtitel - Why keep to one? Har inte hittat hit förrän nu. Rolig bekantskap! Hur fick du den fina blomsterkransen att hänga ihop? Jag utgår från att det är individuella blommor som du sedan sammanfogat på något sätt. Jag har själv en bunt virkade blommor som jag hade en plan för, men projektet har strandat. Har funderat på att montera ihop dem på ett så där snyggt stärkt sätt och tror att du kanske sitter inne på lösningen?

Emilia sa...

Borgmästaren: Jag har tråcklat blommorna över en stomme av ståltråd. Blommorna är inte stärkta men jag har för mig att jag använde en mindre strl virknål för att få dem mer fasta!