måndag 19 januari 2015

I lampans sken






Virkad lampskärmsduk till dotterns lila rum i Falkgarns Emma.

Idag fyller bloggen 6 år och det återstår att se om den fortfarande finns kvar till nästa födelsedag. 
För er som har instagram finns jag där som virkvirvla och jag kan tycka att mina inlägg duggar något tätare där. 

Mina planer för kommande handarbetsår är:
- Sticka/virka/sy/brodera färdigt (alt. repa upp) alla UFO:n. 
- Använda upp (alt. göra mig av med) allt restgarn utan att behöva köpa kompletterande nystan.
- Städa ordentligt bland alla pysselgrejer.
- Lära mig en ny stickteknik per månad.

Överkomligt? Kanske...

*   *   *
Crocheted lampshade.

6 kommentarer:

Mmatilda sa...

Romantiskt och fint med virkad lampskärm!
Lycka till med dina planer för året! Förutom den med sticktekniken kan jag kopiera planerna, och jag vet ju hur lätt det är med just såna ambitioner...

Fiff sa...

Så väldigt sött det blev med lampan!

Innestemmen sa...

Gratulerer, og veldig søt lampeskjerm :) Håper du fortsetter bloggingen, det er alltid inspirerende å titte innom deg. Klem Siv

Ozas Pysselverkstad sa...

Superfin lampa!

Annika GW sa...

Har ungefär liknande planer! Garnförrådet tar aldrig slut. Instagram ser jag som ett kompliment till bloggen. Hoppas din blogg kommer att finnas kvar! / Annika

Yarn-Madness sa...

Riktigt riktigt snyggt! Vilket bra sätt att fräscha upp en lampa! :)