torsdag 4 december 2014

Virkgrisarna



Vrkgrisarna i bomullsgarn förbereder sig för julen och blir julegrisar med dekorband från bland annat Indiska.
Och i år tänkte jag försöka slå in paketen lite mer i tid för julklappsleverans (vanligtvis stämplar jag ut på detta jobb - tidigast - 23:00 den 23 december). Jag tänker att hörnen kanske blir lite rakare då (i alla fall inte sönderrivna och desperat ihoplappade med annat ickematchande presentpapper). Jag kanske hinner fixa nytt julklappspapper när det sista på rullen tagit slut och slipper använda skrynkligt foliepapper som ingen tejp fäster på. Kanske jag till och med unnar paketen riktiga etiketter istället för att med stressad handstil skriva med en permanent penna (i bästa fall, annars är det bara att hålla tummarna för att texten inte är helt utsuddad när paketet når mottagaren) direkt på presentpapperet. Önsketänkande? Kanske det. 

*   *   *
Crocheted Christmas Pigs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste grisarna och vilken cool "släde" den lilla drar paketen i ;) //Anna

Catarina sa...

Det var bland det sötaste jag sett !!!

Ozas Pysselverkstad sa...

Gulliga grisar. Jag tycker det låter som en väldigt seriös planering. Själv har jag inte ens börjat fundera på julklappar... men det är ju flera veckor kvar till jul

riotyarn sa...

God fortsättning! Vilken söt gris. Som i en Astrid Lindgrenfilm :)