lördag 13 december 2014

Luciakostym







I början av året blev jag lite sugen på att sticka en kofta i "Chunky Knits"-stil och beställde 22 nystan av Drops Eskimo. Nästan ett år senare (efter en lång vår- och sommarpaus) och med ytterligare 6 nystan blev jag äntligen färdig. 
Jag kände mig lite duktig först och skissade upp ungefär hur jag täkt för att sedan frångå grundidén till förmån för fri improvisation. Till exempel blev den lite längre än jag först tänkt, midjan flyttades ner och ärmarna virkades tillslut efter att jag stickat och repat upp en ärm ett par gånger. Den har inga knappar utan fästs ihop med en brosch.
Till årets luciatåg virkade jag två öron som jag provisoriskt placerade på luvan med säkerhetsnålar och vips blev jag en av julmössen. 

*   *   *
Chunky Knits - an improvised cardigan for me,

5 kommentarer:

Elisabeth M sa...

Vad fin den blev!

Lilla Anka sa...

Sååå snygg! Och vilket arbete!

Mmatilda sa...

Vilket arbete! Visst är det skönt att få avsluta nåt som man hållit på med länge. Den ser jättesnygg ut, nu kan du mysa i den under hela julen!

Catarina sa...

Den blev jättesnygg och ser supergosig ut!!!

Anonym sa...

Wow alltså! Älskar dessa stora koftkappor!! //Anna