tisdag 4 november 2014

Inramat




Förra veckans höstlov blev ett fixarlov med städning, röjning och pyssel. Det där överdraget i virkade hexagoner till en tvättkorgspall som gått sönder ramades in och hängdes upp i ateljen. Storasysters rum fick ett välbehövligt städryck och för att hålla i ordning på sina örhängen fick dottern en örhängestavla att hänga på väggen. De två översta spetsarna är köpta medan den nedre är från mammas gömmor och det är troligtvis gammelfarmor som virkat den.

*   *   *
Inframed crochet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så snyggt! Vilken idé! //Anna

Innestemmen sa...

Å, så stilig! Kjempefin, både rammen og motivet :))

Mmatilda sa...

Visst skulle man behöva ha såna städ- röjar- och fixar-lov oftare! Två snygga tavlor blev det i alla fall!

frisky frog sa...

Vilka snygga tavlor! Smart med örhängestavlan, men jag gillar hexagonerna bäst. Vilka härliga färger!
/kram

Susanne Johansson sa...

Snyggt! Bra ide med virkade tavlor och vad fint du tog till vara spetsarna. En praktisk tavla och fin på en gång.

Syserine sa...

Snyggt! Vad fin ide för örhängen!

Fiff sa...

Båda inramningarna är väldigt fina!

Yarn-Madness sa...

Wow! Jag gillar skarpt, det här kommer jag härma någon gång! :)

Yarn-Madness sa...

Wow! Jag gillar skarpt, det här kommer jag härma någon gång! :)