torsdag 21 augusti 2014

Man kan aldrig få för många av



Förutom en blomma i virkad form fick min mamma i födelsedagspresent även denna stickade väska att använda till exempelvis påbörjade stickprojekt. Inte för att hon egentligen behöver fler väskor inser jag nu så här i efterhand, men detta föremål tillhör väl kategorin "man kan aldrig få för många av"?! Väskan är flätstickad i Drops Alaska och handtagen är två slaktade trägalgar med ditskruvade pärlor. Det syns lite dåligt på bilden, men på den ena pärlan står det "M" som i Maria. Pärlorna kan man byta ut när man vill eller så kan man skruva tillbaka krokarna och hänga upp. Runt väskans kanter har jag sytt på ett spetsband. 

*   *   *
Knitted bag for my mother.

8 kommentarer:

Catarina sa...

Vilken rolig ide`och väskan är ju kanonsnygg!!!

frisky frog sa...

Superfin! Väskor och sjalar kan man aldrig få för många av. =)
/kram

Annas röda stol sa...

Superfin!!!

Myggan sa...

Så supersmart! Och snygg!
/Anna

Mmatilda sa...

Håller med: man kan aldrig få för många kassar väskor o påsar! Denna är ju ett enastående exempel på det!

Annika GW sa...

Vilka smarta handtag! och jag som precis städade garderoben och slängde ett gäng gamla trägalgar! Annika

Helena Högberg sa...

Så fin den var!

Yarn-Madness sa...

Riktigt vacker! Jag har också lite handtag liggande som ska bli väskor så småningom! :D