lördag 9 augusti 2014

Handarbetskakor


För några dagar sedan hade jag handarbetscafé hemma hos mig och bjöd på bland annat citronkladdkaka.
För att matcha temat använde jag små dukar och siktade floursocker över som bildade mönster. Jag är rätt darrhänt så jag råkade tappa lite extra mycket på ett ställe, men nu har jag i alla fall testat! Duken ovan virkade jag för några år sedan efter min farmors mönster. Mönstret på den högra kakan är från en knypplad duk som jag i alla fall är helt säker på att jag (frågan är vem) inte gjort!

*   *   *
Crocheted cake, sort of...

5 kommentarer:

Innestemmen sa...

Så lekkert ut! :))

Helena Högberg sa...

Sådär brukar vi också göra med kakao, det brukar bli fint :)

Frida Loppan sa...

Oj, vad det lät smaskigt med citronkladdkaka. Fint med mönstret efter dukarna blev de ju också.

Hedvig sa...

Nej vilka coola! :)

Pysselfarmor sa...

Tack för tipset vad jag kan använda de dukarna som jag virkade på 1970-talet. Låter gott med denna kladdkaka.