lördag 19 juli 2014

Bårderi bårdera




Sommarröj i skafferiet (bland annat) pågår och allt blir ju som sagt lite roligare om man virkar lite parallellt, som i detta fallet hyllspetsar. De juliga varianterna av bårder har ersatts av sommarvita och nu återstår att sortera resten av skafferiets innehåll. För närvarande kan man inte direkt se var sak på sin plats då skafferiet förutom mat just nu även innehåller bland annat kalasartiklar, krossat porslin (sparas till den där dagen då jag äntligen ska återuppta mitt mosaikintresse = år 2045) och kakfatsdelar. Som dekor på dörren till skafferiet hänger just nu en virkad förklädesklänning som inte har någon annanstans att ta vägen. Men jag tänker lite att den platsar in i temat kök i alla fall...

*   *   *
Crocheted lace.

7 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Blir så glad över ditt senaste inlägg :) Burken på din tredje bild fanns hemma i mitt föräldrahem, mamma hade kaffe i den kommer jag i håg. Gillar dina fina virkade bårder.
Ha det gott i sommarvärmen.
Annika

Mira sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
frisky frog sa...

Dina bårder är verkligen superfina! Långt upp på min huslista finns ett gå-in-skafferi. När jag har ett sånt ska jag också virka fina bårder...
/kram

Ullfull sa...

Åh så fint!! / Kram

Fiff sa...

Så piffigt med hyllspets! Gillar massor!

Yarn-Madness sa...

Hyllspets ska man ha! Åh, nu blev jag sugen! :)

Yarn-Madness sa...

Hyllspets ska man ha! Åh, nu blev jag sugen! :)