lördag 14 juni 2014

Skolavslutningstider




Virkade in i det sista (vad annars?) på denna avslutningsklänning jag hade på mig i torsdags. Tanken var att dottern skulle få en matchande i lila, men jag hann tyvärr bara överdelen på hennes - men till midsommar så! Istället fick hon återanvända förra årets avslutningsbolero över årets köpeklänning (ja, Åhléns hade faktiskt - som enda affär i stan - en klänning kvar i rätt storlek dagen innan avslutningen...). 
Årets klänning virkades liksom förra årets med virknål 1,5 men i gammelrosa cottolingarn. 

I måndags hade sonen sin avslutning i form av sexårsfest för de barn som ska börja skolan till hösten. Festen krävde finklädsel och för sonen betyder det att man ska ha fluga så jag svängde ihop en - och visst passar det väl med fluga till Emil-skjorta och keps? ;)



*   *   *
Crocheted Summer Dress for me and a bow tie for my son.

6 kommentarer:

Catarina sa...

Åhhh... så snygg klänningen är!!!
Flugan är inte så dum den heller :)

Yarn-Madness sa...

Riktigt härlig! Den blir hur användbar som helst i sommar! :D

Annika GW sa...

Wow! Vilken supersöt klänning! / Annika

Myggan sa...

Ni blev ju sommarfina allihopa. Min 19-åring tycker också att det ska vara fluga när man ska vara snygg. =)
/Anna

Anonym sa...

Snyggaste klänningen!! Och sötaste flugan! //Anna

Mmatilda sa...

Jättefin klänning! Imponerande arbete!