torsdag 8 maj 2014

Smyckad



Det har blivit en hel del frivoliteter de senaste dagarna. Det var länge ett av mina nyårslöften att lära mig tekniken och jag tror inte riktigt min man förstod hur stort det var för mig när jag i lördags äntligen lyckades "knäcka koden". Jag var länge av den uppfattningen att till frivoliteter skulle det användas skyttel, och jag lyckades aldrig få till rätt "fnurr".  Men nål som jag använt mig av istället verkar ju gå lika bra!

*    *    *
Tatting - my first finished objects.


16 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Åh, va fina smycken! Vill också lära mig göra sådana...

Susanne Johansson sa...

snyggt! Jag gillar den blåa färgen.

Maria sa...

Du är verkligen duktig! Blir jättefint.

Lina sa...

Det har jag länge velat lära mig! Är det svårt? Har allt hemma, tom en bok om hur man gör! Har sparat allt sådant efter min mans farmor, även en knyppeldyna, har faktiskt knypplat lite spets :) det var ju jättefint att göra smycken av det! Mvh Lina

Innestemmen sa...

Så vakre smykker! :))

Mmatilda sa...

Detta har jag aldrig provat. Tycker dina första alster ser jättesnygga och professionella ut!

Catarina sa...

Ser jättesnyggt ut!!!

Fiff sa...

Riktigt snyggt! Extra piffigt med halsbandet i blått!

Pysselfarmor sa...

Fina och härligt med den blå färgen. Tänk jag som är nyfiken och testar det mesta känner ingen "dragning" till frivoliteterna ;-))
Ha fortsatt bra helg.

Charlotte sa...

Snyggt! Kanske kan bli ett projekt för mig också en dag.

Annika GW sa...

Så fint, men oj så smått och pilligt att göra!

Ullfull sa...

Så fint! Duktiga Du! / Kram

riotyarn sa...

Imponerande! Vad kul att du knäckt koden. Det blir så fint.

Ozas Pysselverkstad sa...

Coolt och vackert. Hur lär man sig det där?

Yarn-Madness sa...

Wow! Riktigt snyggt, vad duktig du är! :D

Yarn-Madness sa...

Wow! Riktigt snyggt, vad duktig du är! :D