tisdag 1 april 2014

April, april...

Ibland är det extra roligt med första april...
 Idag gav jag femmorna ett fiktivt nationellt prov i musik. Sa att Björklund kom ut med det i morse och att resultaten skulle påverka betygen i sexan. Förklarade att jag själv var helt emot det men om eleverna inte klarade en viss procent av provet skulle det resultera i att ingen elev på skolan skulle få chansen att få ett A i sexan. Imponerande hur väl de samarbetade och hur jag på kort tid lyckades få dem att enskilt sjunga Du gamla du fria i operastil för hela klassen, ställa sig i en pyramid och samtidigt sjunga Broder Jakob i kanon samt stå på huvudet och sjunga Diggi-Loo-Diggi-Ley. Några var riktigt upprörda och tyckte inte riktigt att vi tidigare gått igenom vilket århundrade som Kaktus Krage var verksam kompositör och vilket instrument som är vanligast i Pretendialien. Till någon föreslog att denne Björklund kanske hade dragit ett aprilskämt…

När jag kom hem lurades min Pfaff Quilt Expression med att fungera, men jag lyckades i alla fall brodera denna för dagen passande tavla innan maskinen körde ihop sig i vanlig ordning.
Broderiet blev snett och lite barnsligt ungefär som ett aprilskämt!
*   *   *
Machine Embroidery about April Fools Day.


5 kommentarer:

miastick sa...

Hahhaha, underbart aprilskämt! Jag hade gärna varit elev i din klass igår :)

Emilia sa...

Jag kan ju tillägga att mina elever inte var helt nöjda med att vara elever i min klass igår - tydligen planerar de att hämnas ;)

En tappad maska sa...

hahaha precis om oss fast vi hittade på ett fiktivt Pisa test med runrik från aftonbladet och allt :-) 28 elever alldeles stilla med penna och sudd redo att sätta igång ;-)

disa sa...

Oj, så mycket fint du har gjort sen sist jag kikade in!! =)

Anonym sa...

Haha, jag skrattar så jag dööör! :) //Anna