torsdag 6 mars 2014

Friare än fritt




Här är min version av boleron "Fritt etter fana" av Sidsel J Hoivik. Jag började sticka på den i augusti 2012 och under resans gång har den (både frivilligt och ofrivilligt) utvecklats och gjort sig lite grann fri från ursprungsdesignen kan man säga. Till exempel stod inte flätstickad mudd, broderad kråkspark eller virkad volang med i mönstret. Och lite fuskade jag med flerfärgsstickningen när jag bland annat uteslöt den helt vid ärmarna. Boleron är stickad i brunt och tre olika rosa nyanser av Drops Karisma samt brun Alpaca från Sandnes.

PS. För den semmelsugne örebroaren rekommenderas besök på Fröken Brogrens veranda där översta bilden är tagen och undertecknad aka Ture Sventon vistades tidigare idag. DS.

*   *   *
Knitted bolero called "Fritt etter fana" by Sidsel J Hoivik.

11 kommentarer:

Elisabeth M sa...

Jättefin! Du verkade lite uppgiven sist jag såg den så det är kul attnden blev klar.

Melody and M.E sa...

Vilken ljuvlig bolero!
Härlig i både färger och modell!
Kram M.E

Yarn-Madness sa...

Oh, semla! Och vilken ljuvligt fin liten kofta! :)

Innestemmen sa...

Oi, så fin den var!

Helena Högberg sa...

Jättefin! Brunt och rosa gör sig så jättebra ihop!

Pyssellycka sa...

Mums, fin semla och underbar kofta!

Madame Edith sa...

Vad fin!!

Kram Madame Edith

Blenda sa...

Så mycket fint du gör! En favorit är den rosa virkade sjalen, det är SUPERFIN!

Ha det gott!

Blenda sa...

DEN är superfin, menade jag...

Anonym sa...

Wow vilket jobb - superfin!! //Anna

Pysselfarmor sa...

Ja den är fin! Men jag får nog göra den längre som kofta för jag har inte kroppen för en kort bolero
;-))