torsdag 20 mars 2014

Andra paret ut



Från våriga öronmuffar till vintriga raggsockar - känns det inte lite som att vi går åt fel håll?
Strumpor verkar det som att alla stickar - många av. Men jag har faktiskt bara gjort ett par tidigare. Denna gången instruerade Elisabeth (tack!) på mitt stickcafé hur man stickar från tån och jag har faktiskt påbörjat ett par till. Skaftet stickades i falska flätor och tårna fick broderidekor.
Garn: Ullgarnet Wool från Hemtex och Drops Merino.

*   *   *
Knitted socks.

8 kommentarer:

Syserine sa...

Så snygga! Och himla fint i skorna!

Catarina sa...

Dom är jätte snygga!!! Falska flätor är så snyggt!

Lilla Anka sa...

Så fina! Stickade från tå till skaft! Så bra, då kan man ju sticka dem så långa som garnet räcker. Skulle jag också vilja kunna!

miastick sa...

Åh vad fint! Och broderiet var ju helt ljuvligt!

lillan sa...

Så fina med det lilla broderiet på!

Har inte lärt mig att sticka sockor från tårna än....men massor av sockor har stickats genom åren.

Just nu stickar jag min första kofta uppifrån och ner och improviserar friskt med eget mönster.

Hälsar

Caroline

emma sa...

Superfint med broderiet!

Mmatilda sa...

Ja sock-säsongen är visst inte helt över... vintern kom liksom tillbaka.
Mycket tjusiga sockar, med broderiet som ger dem en extra krydda!

Maria sa...

Mycket vackra! Här fick vintern också ett rejält återfall...och det blev både snöfall och fall för mig.