onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt Skägg






Bland det bästa sonen vet är att klä ut sig och utklädningskläder på tema julen är en storfavorit. Han har mer eller mindre bott i tomtedressen under december och fick så äntligen sitt efterlängtade skägg - virkat givetvis. Inspiration till detta fick jag från Pinterest och av Riot Yarn

När sonen ville vara finklädd på sin Nobelfest den 10 december virkade jag en fluga  - lite på vinst eller förlust. Men den visade sig - kortet till trots - gå hem hos ägaren som faktiskt använt den flitigt under julens fester.

*   *   *
Crocheted beard for Santa Claus and a crochetd bow tie.

6 kommentarer:

Ullfull sa...

Så fint! Gott Nytt StickÅr till De och de dina!

Anonym sa...

Hihi - sötaste skägget (och flugan)! God fortsättning! //Anna

En tappad maska sa...

Tack för ett kul år, gillar att kika in på din blogg och få inspiration- faktiskt har jag nu bestämt mig för att lära mig virka...Krister änglarna såg inte alltför svåra ut :)

Pyssellycka sa...

Coolt skägg! Och flugan är ursöt!

Caroline sa...

Tack för din fina kommentar =) Jag ser fram emot att se dina framtida julkulor och allt annat fint du pysslar ihop!

Kram //Caroline

Jennie sa...

Grymt skägg!! :)