måndag 2 december 2013

Spegel, spegel på väggen där




För cirka 10 år sedan höll jag på lite med mosaik och ramade in hallspegeln med porslinsskärvor. Några år senare kom barnen och sonen välte omkull spegeln så att mest gips fanns kvar. Sedan dess har jag funderat på om man kanske kunde rama in med något annat, till exempel garn? Så nu har vi en flätstickad variant (i tjockt ullgarn från  Marks&Kattens, Svarta Fårets Naturgarn Soft och Drops Eskimo).
Framför spegeln på nedersta bilden syns barnens plastgran de fått klä i hopp om att mamman ska få bestämma över innehållet i den riktiga granen den 23:e...

*   *   *
Knitted mirror.

12 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Så läcker! Vilken idé!

Sanna sa...

Wow vilken cool ide!! Super läckert! Och tack för en grymt inspirerande blogg! =)

Kram
Sanna

frisky frog sa...

Vilken kul ide'! Den tror jag att jag ska låna...
/kram

En tappad maska sa...

Häftig!

Fiff sa...

Men åh, vad cool! Snyggt!

Anonym sa...

Säger bara wow - du måste vara grymt nöjd! //Anna

jonna d sa...

Vilken härligt ide! Blev ju jättefint!
Vill även passa på att göra lite reklam för min adventskalender som jag har dragit igång på min blogg. Hade varit skoj om så många som möjligt får chansen till att vinna fina gåvor.
http://sniffarskonhet.blogspot.hk/2013/12/1a-luckoppningen-i-jonna-ds.html
//jonna d

disa sa...

Vad cool!! Vilken underbar ide, den vart ju otroligt fin!! =)

Ozas Pysselverkstad sa...

Väldigt fin!!

skapa och inreda sa...

Underbart, kreativt och så otroligt snyggt.Helt klart den snyggaste spegel jag har sett. Heja dig :)
Annika

Jennie sa...

Sjukt snyggt! Vilken bra idé!

Yarn-Madness sa...

Vilken härlig idé! Snyggt! :D