söndag 29 december 2013

Skira löv i vinterkläder





Min mamma önskade sig någon slags stickad vingesjal i julklapp och jag gjorde mitt bästa för att försöka uppfylla önskemålet. Jag utgick från ett mönster med stickade löv jag brukar använda mig av (som jag från början hämtat från ett sticklexikon), men ökade ett löv på var sida efter varje stickat löv. Jag fick inte till de önskade vingarna på respektive sida, dock bildades de till min fasa efter avmaskning längst upp på sjalens "långsida". Men som bekant går det att blocka det mesta (den blev nu mer långsmal än tänkt) och med en virkad uddkant fick jag tillslut till vingar på kortsidorna. 
Garn: Drops Alpaca.

*   *   *
Knitted shawl.

10 kommentarer:

Myggan sa...

Vad fin! Vitt är alltid vackert. Mamsen blev säkert jätteglad. =)
/Anna

Helena Högberg sa...

Jättesnygg!

Mmatilda sa...

SÅ fin sjal! Lyckliga mamman!

Pyssellycka sa...

Det blev en jättefin sjal!

Innestemmen sa...

Å, det ble et fint sjal!

Yarn-Madness sa...

Urtjusig! Helt klart en toppenpresent, och vitt blir alltid vackert! :)
Gott nytt år!

Catarina sa...

Sååå... vacker och vilka fina bilder!!!

Fiff sa...

Åh, vad fin! Snygg ihop med mossan!

Anonym sa...

Wow - vilken julklapp!! //Anna

Jennie sa...

Så vacker! Den blev verkligen fin i helvitt.