söndag 22 december 2013

Gering ding ding ding...


När låten "The Fox" precis var ny önskade samtliga av mina elever att vi skulle lyssna/titta på den på musiklektionen. Vi passade på att analysera den lite och på frågor som varför låten gjordes fick jag lite olika roliga svar. Till exempel "I Norge vet inte barnen vad räven säger så statsministern bad dom skriva en låt om det för att lära dom".
I samma veva virkade jag en liten miniräv "Foxy" som dottern förälskade sig i och därefter beställde fler syskon till. Så här dan före dan före dopparedan blev en lillasyster allt jag hann med.

Garn: Marks&Kattens ekologiska bomull.

*   *   *
Crocheted fox.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Störtcoola rävar! Och som jag småler åt elevernas kommentar ;) //Anna

Pysselfarmor sa...

En riktig Norgehistoria! ;-))

söt liten räv som kan klättra

God Jul och Gott Nytt År!

Fiff sa...

hihi! o vilken söt räv!