söndag 3 november 2013

Mamma, när ska vi till julafton?

Jag har alltid gillat julen. För mig som musiker går startskottet redan innan november inför Luciatåg och julkonserter. Gamla julinredningstidningar  plockas fram och mitt virkjag börjar tidigt spåna på nya möjligheter på julvirkning. Att jag fyller år strax före jul kanske hör ihop med min julglädje, men vem gillar inte att frossa i glitter, levande ljus, dofter och smaker som andas jul? Att sitta i en gungstol invirad i en mormorsrutepläd med en virknål och bara virka in julen!
Hemma är det inte bara jag som längtar efter julen. Förra året sa fyraåringen längtansfullt: ”Mamma, när ska vi till julafton?”.

Av allt mitt julvirkande har det blivit en bok som jag nu säljer för 
50:- i pdf-format:  "Mamma, när ska vi till julafton? Hur du virkar dig fram till julafton med 25 mönsterbeskrivningar" 


Skicka din beställning till info@virkvirvla.se 

4 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Ja jag håller med dig :) Gillar verkligen den här tiden fram till jul :) Grattis till din virkbok / Anna

Maria - JAG BLOMMAR sa...

SÅ gullig fråga! Kul att du säljer dina beskrivningar, synd bara att jag nästan aldrig virkar...Jag har börjat få lite julkänsla redan. Tjuvbörjade med glögg igår.

Jennie sa...

Åh vad trevligt! I år har jag verkligen tänkt frossa i julen...

Anonym sa...

If you desire to obtain much from this paragraph then you have to apply such methods to your won blog.


Have a look at my blog Pointers For Developing Swimming Pools