onsdag 6 november 2013

Kalenderfilten



Förra julen "plågade" jag mig själv med att sticka eller virka en ruta per dag den 1-24 december som sedan skulle bli en stor mysfilt till mig själv. Men när julafton kom och rutorna var färdiga var jag så lagom sugen på att montera ihop dem, så rutorna fick ligga till sig ett tag. Tyvärr så länge att jag inte hittade alla jag gjort, de var ju så många att de inte fick plats i samma projektpåse. Så istället för en filt med 24 rutor har jag nu en med 18. Om jag hittar de resterande 6 kan jag ju alltid montera ett kuddfodral... Rutorna är virkade i Drops  You 2 och fick ramas in med en virkad volangkant.

*   *   *
Knitted and Crocheted blanket for me.

7 kommentarer:

Fiff sa...

Jamen, där är den ju! Men jag måste säga att det är lite av en bedrift att tappa bort 6 rutor :-) hihi. Jättefin blev den iaf!

Ullfull sa...

Så fin!!!

Syserine sa...

Så himla fin! Jättejobb!

Innestemmen sa...

Å, den ble kjempefin med 18 ruter også, den :))

Catarina sa...

Den blev helt fantastiskt fin!!!

Malin på pastill.nu sa...

Men wow så himla himla fin! Och vilken bra idé, fast kanske för ambitiöst för att jag ska orka, men typ en ruta i veckan kanske under ett antal månader.

Jennie sa...

Jättefin och mysig filt! Och vilket roligt projekt, att virka en ruta varje dag. (Fast det låter som att du tröttnade lite...?)