fredag 27 september 2013

Azrael


Dottern önskade sig en Azrael i namnsdagspresent och "helt plötsligt" i måndags hade hon visst namnsdag. När jag kom på detta lite i sista stund som vanligt hade jag endast rött garn i virkväskan. Alla vet ju att Azrael är orange (och ibland även i randiga versioner), och jag önskar verkligen att jag kunde skylla på att bilden inte gör färgen rättvisa denna gång. Men har man virkat en grå Bolibompadrake så kan man väl virka en röd Azrael också? Dessutom är den ju faktiskt lite randig eftersom nyanserna på de olika röda garnerna jag skrapade ihop inte riktigt stämde. 
Men för att ni ska fatta vilken katt det handlar om har jag för säkerhets skull med en smurf på bilden. Katten ser visserligen snäll ut, men som han elakt jagat smurfar här hemma i veckan!
Garn: Järbo 8/4.

*   *   *
Crocheted Azrael.


4 kommentarer:

frisky frog sa...

Ha ha, om jag kommer ihåg rätt ville han väldigt gärna ha surfar till middag. Superfin!

Anonym sa...

Cool! Virkar du smurfar också, kan man beställa?

Emilia sa...

Anonym: Ja, det gör jag ;) Du kan beställa via info@virkvirvla.se

Maria sa...

Du är ju så snabb på att fixa. Fin smurfätare blev det!