lördag 29 juni 2013

Alla vill ha en häst


Teveserien "Ranchen" som visas av svt i sommar har blivit en stor hit bland barnen i kvarteret och på vår gård har det arrangerats tävlingar med sopkvastar som hästar och cykelställ som hinder. Dottern hade dock redan en virkad häst sedan länge, men kanske kunde jag virka fler?!
Hursomhelst, nu har alla en häst!
Material: Olika ullgarner (min restgarnsbyrå tackar och bockar för det numera lite större utrymmet i lådorna), udda knappar, dekorband, pälsimitation, stoppvadd, rundstavar och bamburör.

*   *   *
Crocheted horses as toys for the children in our neighbourhood.

8 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Så söta! Och så kul med alla barn och hästar i kvarteret! Det skulle jag vilja se!

frisky frog sa...

Åååå vad fina! Tänk att det kan vara så roligt med käpphästar. Här infann sig den perioden också (för väääldigt länge sedan), men jag sydde mina. Det blev så många att jag började sälja. Gissar att det blev en bit över hundra...
/kram

Fiff sa...

Så kul! Jättesöta

Catarina sa...

Jätte söta!!! Dom är säkert uppskattade :)

Annas röda stol sa...

Ja det förstår jag, att alla vill ha en häst !!! Så häftiga som de är. Kram Anna

Ozas Pysselverkstad sa...

Jättefina! Nu måste du vara poppis i kvarteret !

ZtorZillen sa...

Va söööta! Duktig du är!

Alviti sa...

Vilken dröm att få rida en sådan häst när man är liten! Jättefin :)