söndag 21 april 2013

Men vad gör kamelen i trädet?



En broderad bok med sångtexten från "Fem små fåglar" således illustrerad med fågelmotiv, men dottern: "Men mamma, vad gör kamelen i trädet?" "Det är en fågel!!" "Jaha, jag visste inte att fåglar hade pucklar?" Baksidan fick nöja sig med ett enkelt "slut".
Till mitt försvar har jag formgett motivet genom att böja till fåglar av ståltråd och rita trädet med vänster hand.

*   *   *
Embroidered book about birds but my daughter asked me why I had placed the camel in the tree.

10 kommentarer:

Ansibecki sa...

hihi. Jag tycker det var fint i alla fall :) kram

Mmatilda sa...

Jag tror att det är fågelns vingspets man ser där sticka upp, han har ju just landat på grenen!

Fiff sa...

så fint!

kungen o majkis sa...

Haha, det var en väldans fin kamel-fågel hursomhelst :-D!

Sofia-Sobeide sa...

Hihhi :) så fint!

frisky frog sa...

Kamel eller inte, jag tycker att den var kul. Man blir glad liksom...
/kram

Malin sa...

Jättesöt kamelfågel!

Jennie sa...

Haha, jättesött broderi i alla fall!

Denice sa...

Otroligt sött, och så bra idé. Jag önskar dygnet hade fler timmar och jag mer energi så jag kunde komma igång och brodera också. Du inspirerar!

Fru Bävers virkvrå sa...

Vilken rolig och kreativ idé att brodera en bok! Tilltalar mig bibliotekariehjärta :) Jättesött!!