torsdag 11 april 2013

Halland mitt hem


Jag har börjat broderat Hallandssöm igen för första gången på tjugo år. 
Först ut är några etiketter (eller bokmärken om man så vill) med texterna "Glad Sommar" (man kan ju alltid drömma), "Jag älskar dig" och "Med en enkel tulipan". Sedan har en läskedrycksburk blivit klädd med ett broderi och kommer förhoppningsvis att fungera som vas för vårens första blommor mycket snart.
Garnet är specialinfärgat av Holma Helsingland.

*   *   *
Swedish traditional embroidery; "Hallandssöm".
 

11 kommentarer:

Mia sa...

Jättefina! Och vilka härliga färger.

Ansibecki sa...

Vackert. Det är så fint med Hallandssöm :)

Jennie sa...

Åh så fina!

Kristina sa...

Jag tycker du ska ha de små etiketterna på dina resväskor när du är ute i världen...de är ynderbara.

disa sa...

Heeeelt underbart fina!! =)

leowa sa...

Va fina saker du sytt - "fordralet" till läskedrycken gillar jag speciellt. Hallandssöm känns som hemma!

Catarina sa...

Va`duktig du är! Det är jätte vackert!!

Ozas Pysselverkstad sa...

Väldigt vackra!

Annas röda stol sa...

Man blir ju helt salig...så fint :) Anna

Maria i Falkenberg sa...

Urfina saker!

En tappad maska sa...

Härligt, såå fina :-)