tisdag 26 mars 2013

Nytt i väskgarderoben


Väskor kan man aldrig få för många av brukar det heta för mig. Men denna gången behövde jag faktiskt en ny simpel väska i väntan på den där perfekta ergonomiska väskan med tusen geniala små fack i lagom storlek som jag ändå aldrig tar mig för att sy.
Sydd i en denimstuvbit och ett prickigt tyg från Ohlssons Tyger. Dekorerad med knypplad spets inuti samt virkad applikation och franska knutar på utsidan. Handtagen är från en avlagd sportväska.

*   *   *
Sewed bag.

7 kommentarer:

Grandmamma sa...

Vilken jättefin väska! Måste nog ta tag i det igen. Finns mängder av väskmönster jag vill göra.
Önskar dig och de dina, en Glad Påsk.
Vonna.

Trådanten sa...

Så fin väska!

Madeleine sa...

Tjusigt värre! Jag håller med, väskor is the shit!

Maria JAG BLOMMAR sa...

Jag har nog för mycket väskor trots att jag brukar köra på samma linje om att man inte kan ha för många. Men till mitt försvar så har jag sytt många själv. Är faktiskt sugen på att sy flera, och nu blev jag ännu mer sugen. Din är jättefin!

Malin sa...

Väskor är som kuddar, man kan aldrig få för många av dom! Din är jättefin! Och vad glad du ska bli var gång du tittar ner i den, med det fina fodret och spetsen!
Glad Påsk!

Mmatilda sa...

Absolut att det är en sanning att man kan ha hur många som helst av väskor...
Vill önska dig en glad och fin påsk!

Maria Fagermyr sa...

Jättefin! Ja visst är det kul med åter bruk. Du gör så mycket fint på din blogg! Ha det gott hälsningar Maria, Fagermyrskan