söndag 24 februari 2013

Kattligt



Jag har äntligen fått tummen ur och virkat en hjärtekatt. Men mina egna barn blev lite väl förälskade i katten som snabbt fick namnet Katja och bad snällt om att få egna kattungar. Men än så länge har jag bara gjort en bebisskallra...
Originalmönstret till hjärtekatten följde jag väl inte helt och fullt och inte kunde jag låta bli att snurra till det hela heller, men jag hoppas att man ser att det är en sådan katt och att den får fylla sin funktion.

*   *   *
Crocheted cat and rattle.

11 kommentarer:

Syserine sa...

Inte konstigt att dom blev kära i den!

Catarina sa...

Den blev jätte fin!!!
Gillade det snurriga mönstret :)

Maria i Falkenberg sa...

Jättesöt!

Ansibecki sa...

Åh vilken fin katt. Du är så duktig :)

Pyssellycka sa...

Nä, vad cool! Läcker!

Mmatilda sa...

En hjärtekatt med specialdesign, rolig blev den!

kungen o majkis sa...

Vilken härligt snurrig hjärtekatt :-)! Den kommer någon bli väldigt glad över :)!

Frida Loppan sa...

Vilken häftig katt, klart att de gillade den!

Fiff sa...

Vilken funky hjärtekatt! O skallran e supersöt!

Annas röda stol sa...

Superhärlig katt!!! färgerna så tuffa :) Du gör så mycket fint /Anna

Madeleine sa...

Helt klart funky! Härligt!