lördag 12 januari 2013

Men var skulle granen stå?





Innan jul stod det en lånad vävstol i vardagsrummet/ateljén som tog upp större delen av rummets yta. Jag hade ett vävprojekt kvar att väva färdigt innan jag kunde lämna tillbaka vävstolen och istället för att väva färdigt i lugn och ro under jullovet panikvävde jag in i de sista dan-före-dan-dagarna - för var skulle julgranen annars stå? Natten till den 23 december blev jag färdig med denna vävda dyna till gungstolen och granen kunde så stå grön och grann i stugan. 
Garn: Tvåtrådigt ullgran från Järbo och Drops alpaca. Det fårskinnsimiterade teddybjörnstyget är från Ohlsson Tyger.

*   *   *
Weaved Seat Cover for my Rocking Chair.

11 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Vilken härlig dyna!! Och så himla snyggt vävt... Imponerad :-)!

disa sa...

wow!! Den vart verkligen jätte fin!! =)

frisky frog sa...

Jag hörde talas om din panikvävning. =) Väl värt mödan ser jag för dynan är verkligen superfin!
/kram

Catarina sa...

Åhhh... vilken snygg dyna!!! Och vad mysigt med en gungstol

Syserine sa...

Vad kul att väva! jag har en vävstol som jag hoppas få fram om 10 år eller någotsånär..

Ansibecki sa...

Vilken jättefin dyna. Vad duktig du är!!! Kul att få se vad det var du stressade med före jul... :)

Annika GW sa...

Så imponerad av att du kan väva så fint. Dynan passar så bra till den gungstolen! /Annika

Hedvig sa...

Supercharmig!

Anita sa...

Så vacker dyna!!

Jennie sa...

Åh vad fin! Verkligen imponerande att du kan väva!

Denice sa...

Wow!!!