lördag 5 januari 2013

Christmas Poem


"Poem" heter denna axelvärmare som även kan användas som halsdukstub. Mönstret kommer från tidningen The Knitter 28/2011 och garnet är Rowans Lima. I somras var jag mest intresserad av ett annat mönster i tidningen (som jag givetvis aldrig stickade sen) men fick min mammas exemplar mot att jag skulle göra axelvärmaren till henne i julklapp. 
När julafton kom satt den fortfarande på stickorna men efter en lång julledighet är den äntligen klar för leverans.

*  *  *
Knitted cowl, "Poem", from The Knitter 28/2011 as a Christmas Gift for my mother.


19 kommentarer:

Innestemmen sa...

Så vakker den var! Heldige mammaen :)

Ansibecki sa...

Vad snygg den blev. Och vad är egentligen en julafton utan något paket med stickorna i? Kramar

frisky frog sa...

Hörde talas om den igår... Vad fin den blev!
/God fortsättning!

Annika GW sa...

Snygg! Gillar när det är "två i en"! / Annika

Ozas Pysselverkstad sa...

Väldigt fin!

riotyarn sa...

Fin. Den ser verkligen varm och skön ut. Synd att vintern verkar ha blivit oerhört kort denna säsong(i alla fall i Göteborg som är sorgligt snöfri).

od Andulky sa...

Grymt snygg!

Catarina sa...

Jätte snygg axelvärmare!!! Ser härlig och gosig ut också :)

Händer på Haga sa...

Ser ju jättefin och skön ut! Gillar också att det funkar på två olika sätt.

Pyssellycka sa...

Den var verkligen jättefin! Ser riktigt gossig ut.

Fiff sa...

Den ser ju väldigt mysig ut!

sinneskatten sa...

Vad läcker den kommer att värma mamma fint! Kanske tom att man får se henne här i Götene, hon var ju här titt som tätt!
Go fortsättning på det nya året!

Anna sa...

Så fint!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Anna sa...

Så fint!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Maria i Falkenberg sa...

Ser fram emot att få "gosa" med den!

Mmatilda sa...

Vilken jättesnygg skapelse med flera användningsområden... Och så ser den skön och gosig ut!

Anna sa...

Helt makalös vacker! En sådan skulle jag verkligen vilja ha! Tyvärr är stickning inte min starka sida. Verkligen läcker och vilken fin färg sen!

Jennie sa...

Underbar! Och den ser så himla varm och skön ut! Smart med en "tub" istället för en sjal som ska knytas och "glider iväg"...

The Knitting Seaman sa...

Riktigt snygg! Kollade upp den på Ravelry, men din slår ju deras modell med hästlängder! Tror den gör sig bäst i ett enfärgat garn.