torsdag 6 december 2012

Metallslöjden



Förutom att vara musik- och textillärare fungerar jag just nu även som resurs i bland annat trä- och metallslöjden. På temat "återvunnen metall" gjorde eleverna ljusstakar av gamla läskburkar vilket jag själv var tvungen att testa. Beskrivning finns på "365 saker du kan slöjda"
I återbrukets anda tog jag även tillvara på en bröd- respektive godispåse från en känd matvarukedja och dekorerade tändsticksaskar. Med på bild kom även några askar jag dekorerade för några år sedan i spillbitar från hobby- respektive klisterark.

Ruta 6 till mysfilten: "Irländsk mosstickning" ur Stickhandboken av Eleanor Van Zandt i DROPS  YOU 2.

*   *   *
Remake and knitted square no. 6.

1 kommentar:

Maria i Falkenberg sa...

Återvinning kan vara så fint, men jag har aldrig lyckats med något.