söndag 30 december 2012

Mera mössa, mera pynt



Virkade mössor i julklapp respektive födelsedagspresent till min pappa (som gillar att ha mössan precis sådär kort som på bilden) och till min man (som inte ville vara med på bild, därför får ni se den på gunghästen och mig istället). Mössorna är virkade utifrån detta mönster från Kungen&Majkis blogg, med några få ändringar. En bebiselefantskallra har fått en "mössa" och hamnat i granen.

Trots att jag virkade ganska mycket julpynt innan jul tyckte dottern att granen såg en aning "fattig" ut, så sedan dess har det kommit till fler julkulor, snökristaller och mormorsrutehjärtan av den virkade sorten.

*   *   *
More crocheted hats and more crocheted things for the Christmas Tree.

9 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Där är dom ja! Superfina mössor! Min pappa är också en sån ha-mössa-som-slutar-över-öronen. Helst lite på sned också :-D!

En dag...skulle jag vilja ha bara virkade saker i granen. Det är ju så fint. Men också för att såna saker inte går sönder när de tappas i golvet ;-)!

God fortsättning :-)!

Mia sa...

Virkade, jag var helt säker på att du stickat dom. Vilket fint mönster, det ska jag se närmare på.
God fortsättning :)

Catarina sa...

Ditt virkade julgranspynt är jätte gulligt. Gunghästen och din pappa var också jätte gulliga i dom fina mössorna :)
Ha`ett riktigt gott nytt år!!!!

Maria i Falkenberg sa...

Pappa-mössan är redan välanvänd!

Hedvig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hedvig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hedvig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hedvig sa...

Men va fasiken! Först råkar jag på något sätt posta min kommentar flera gånger. Sedan råkar jag ta bort alla... Suck!

Skrev i alla fall att jag dör lite för elefanten... <3

Och att jag önskar dig ett gott nytt 2013!

HomeRiver sa...

Gott Nytt År!