lördag 1 december 2012

Lucka 1




Bakom lucka 1 döljer sig en beställning av invirkade glödlampor som ska tjänstgöra som julkulor.

Efter några år av att misslyckas fullfölja diverse olika stick- och virkkalendrar på nätet tänkte jag i år   ha min egen och försöka sticka färdigt min mysfilt med passande 24 rutor. Jag har redan tjuvstartat med några rutor men jag vet att om några dagar kommer tiden att ha hunnit ikapp.

Ruta 1: "Fågelfjät" ur Stickhandboken av Eleanor Van Zandt i DROPS  YOU 2.

*   *   *
Crocheted light bulbes for the Christmas Tree and the first square in my Christmas Blanket.

3 kommentarer:

Innestemmen sa...

Så lurt! Gjenbrukspynt er jo bare best :))

Karin sa...

hejsan! aha en bloggkalender till vad kul, jag tittar in i varje lucka och ser vad du hittar på för kul, trevlig advent Karin

Grandmamma sa...

Rackarns vad dina instickade lampor är häftiga! OM jag har tid...så kanske det vore något att prova på. Det enda som händer är, att jag får Ännu fler UFO:n!... :o)

Önskar dig och familjen en fin helg och 2:a Advent.
Vonna