söndag 2 december 2012

Glad Advent




Jag har pimpat adventsljusstaken från Indiska. Jag använde en bred virkad spets (i Gammelbys ekologiska bomullsgarn) som jag började virka till ett par gardiner jag först tyckte var för smala och som jag efter att jag inte längre tyckte att de var för smala tänkte rama om spegeln i hallen med, men då räckte förstås inte garnet till. Ljusstaken har även fått mossa och en storlek större virksvampar än tidigare år.

Ruta 2 till mysfilten: "Gallerfläta" ur Stickhandboken av Eleanor Van Zandt i DROPS  YOU 2.

*   *   *
Advent Candlestick and knitted square no. 2.

8 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Glad advent själv!

frisky frog sa...

Ååå vad fint! Jag är gaaalen i flugsvampar. =)
/Ha en skön 1:a advent!

disa sa...

Åh, vad fint det blev med allt virkat!! Även de i föregående inlägg. Glad advent på dig med. =)

Annika GW sa...

Glad advent! / Annika

Maria i Falkenberg sa...

Spetsen passar bra på staken!
Här kör vi polkagrisar i staken. E skulle trivas bra med den :-)

Lina sa...

Bilen tuff adventsljusstake! Det kommer nog bli jättefint med alla dina rutor! Hoppas du får em mysig advent :) kram

Ansibecki sa...

Vad fin adventsljusstaken blev :)
Glömde ju att gratulera på brölllopsdagen. Hoppas inte hela dagen blev förstörd med julaftonsfunderingar... Kram <3

Grandmamma sa...

Oj vad fin Adventsljusstaken blev! Kanske vore något för mina gamla trasiga ljusstake i näver. Har inte hjärta att slänga den. :o)

Hoppas du hade en fin och härlig 1:a Advent.

vonna