söndag 25 november 2012

Öron(godis)



Dottern har fått instickade öronmuffar (eller är de kanske lite mina också?) - då de jag virkade för tre år sedan lite hade gjort sitt. Garnet är Eskimo och denna gång är bara örondelen försedd med garn.

Jag har även virkat örhängen och applikationer till chokladpengar (att hänga i och så småningom plundra i granen) i sytrådstunt garn.

*   *   *
Knitted earmuffs, crocheted earrings and chocolate coins with crocheted applications for the Christmas Tree.

7 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Jag skulle vilja ha små snöflingeörhängen nu i advent, men jag vill ha med "plupp" i örat. Kan man få det?

Helena Högberg sa...

Det hade jag aldrig kommit på, att man kan virka örhängen :) men när man tänker efter fanns det ju faktiskt på 60-talet!

Anita sa...

Föll pladask för öronmuffarna, söta som socker. Sen slog det mig att iden borde oxå kunna användas till att pimpa årets julklapp som ju ska vara hörlurar

Emilia sa...

M: Det kan vi ordna ;) A: Ja det funkar ju med stickat till hörlurar med!

Ozas Pysselverkstad sa...

Emilia ! Du har en sådan bra hjärna. Oftast får jag ungefär samma tanke som du men du är bättre på att genomföra planerna. Öronmuffarna är superfina. Jag har också funderat på att göra några sådana.

Madeleine sa...

Åh, jag som älskar örhängen! Jättefint! :D

Karin sa...

Hej! Å vad mycket smått och sött, ha en bra adventshelg, Karin