onsdag 31 oktober 2012

Höst- och vintermörker






Stjärnor, snöflingor och ljuslyktor att lysa upp höst- och vintermörkret med.

Snöflingorna, som jag även gjorde förra året, är virkade i vitt merceriserat bomullsgarn från restgarnsbyrån. Av den sista garnstumpen virkade jag en minisnökristall som jag limmade på en ljuslykta (längst upp till vänster på översta bilden).

Stjärnorna är virkade i Tilda, restgarn efter denna mössan, och är tillsammans med snöflingorna tänkta att hänga i granen.

Ljuslyktan är en gammal barnmatsburk dekorerad med virkad spets (virknål -1 minst och sytrådstunt garn).

*   *   *
Crocheted things made to light up the Swedish Autumn.

9 kommentarer:

Mia sa...

Så fina snökristaller. Dom blir fina i granen. Ska dom stärkas också?
Det är så mysigt med såna små handarbeten :)

Emilia sa...

De är redan stärkta med trälim utspätt med vatten!

kungen o majkis sa...

Hur fina som helst :-)!! Jag är också sugen på att virka till granen. Får nog sjutton ta o göra det snart...mindre än 2 månader kvar ju!

frisky frog sa...

Superfina kristaller! Många tillsammans skulle kunna bli en hel sjal...
/kram

Myggan sa...

Det behövs lite fint att lysa upp mörkret med nu. Har inte riktigt vant mig vid vintertiden än.
/Anna

Mmatilda sa...

Ja visst behövs det nånting som lyser upp den här mörka tiden, det är ju så dystert så man blir deprimerad... Stjärnorna är jättefina och de gula är ju som små solar!

Annika GW sa...

Snart vinter och jul och nu fick jag lite inspiration att göra något juligt! /Annika

disa sa...

Åh, så fina. Måste virka mig några. =)

Victoria sa...

Åh vilka fina snöstjärnor:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se