måndag 20 augusti 2012

Skolstart




En del lägger röda äpplen på frökens kateder - en del har dem på klänningen. 
Idag var det äntligen dags för första skoldagen för lilla dottern som håller på att bli stor.
Hennes klänning är sydd i äppeltyg från Jofotex och ett rött krinklat tyg från gömmorna.

Idag var det även dags för mina elevers första skoldag och då skolan jag jobbar på firar femtio år var den obligatoriska klädkoden "sextiotal".  
Mitt försök till en sextiotalsklänning är sydd i muddväv från Ohlssons Tyger och äppeltyg från Jofotex.

*   *  *
Back to school!

11 kommentarer:

Ansibecki sa...

Vad fina ni är båda två :)
Hoppas första skoldagen gick bra. Vi har vår första skoldag idag. Jag har Guns n´Roses t-shirt ;) kram <3

od Andulky sa...

Så fina ni är!!

Frida Loppan sa...

Fina klänningar till er båda! Jag har varit med sonen på första skoldagen idag.

Annika GW sa...

Det är alltid något speciellt med skolstart. Nya vänner eller glädje att få återse sina kamrater. Och lite extra fin vill man ju också vara. Båda klänningarna passar perfekt för denna dag! / Annika

martina sa...

Fina tjejer!

Maria i Falkenberg sa...

Jättesöta båda två!<3

Fiff sa...

Åh, vilka fina äpplen! De skulle jag vilja ha :-)

myzpyz sa...

fina flickorna :)
ses vi i oktober *hoppas*
kraMyz

disa sa...

Fina flickorna i fina klänningar!! =)

Denice sa...

Finfina klänningar! Gillar tygerna massor. Min dotter började förskoleklass, men eftersom hon börjat fritids veckan innan tänkte jag inte på fina kläder, och hon gick i rosa vargobyxor och vit t-shirt bland alla andra fickor i söta klänningar. Hon var nöjd ändå ;-)

Fröken Pyssel sa...

Så fina, båda två! Gillar verkligen äppeltyget på din klänning!