söndag 1 april 2012

Karamellgrön


"Wray" av Lily France från tidningen "The Knitter" i Manos Lace.

Har du själv stickat denna kofta eller sneglat på mönstret kanske du lägger märke till att ärmarna inte ser ut som väntat. De stickade insnitten hamnade inte mitt på överarmen och bildade fina puffärmar som jag förställt mig, utan bak på ryggen. Då garnet tidigare visat sig vara svårt att repa upp tänkte jag att jag lika gärna kunde sticka andra ärmen likadant. Men det andra insnittet hamnade fram istället...Några virkade blommor fick skyla över de i efterhand ditsydda fejkade insnitten bak- respektive fram. Lite för duttinuttigt? Kanske tänker jag leva med det, kanske klipper jag upp och gör om, gör rätt...

* * *
My version of "Wray" by Lily France from "The Knitter".

17 kommentarer:

K@rin sa...

Tycker den är snygg och förstår inte riktigt var felet sitter

annas alster sa...

Den ser väldigt fin ut på håll iallafall :)Kul att du är färdig!

Annika GW sa...

Behåll som det är! Felet syns inte och koftan är jättesöt! / Annika

Ansibecki sa...

Jag tycker den är jättefin! kram

Madeleine sa...

Grön? Ser turkos ut tycker jag! Urtjusig är den i vilket fall! :D

Maria sa...

Ser jättefint ut iallafall, men förstår frustrationen om mönstren inte stämmer.

skapa och inreda sa...

Mycket snygg! Bra att du på ett kreativt sätt kunde lösa problemet, resultatet blev verkligen fint.

Denice sa...

Åh vad söt den blev!! Och garnet verkar väldigt härligt.

Maria Fagermyr sa...

Jättesnygg, och dina "fejk" syns inte, bara gulligt med en liten blomma. Cool modell!

Mia sa...

Åh den är ju alldeles underbar både i färg och modell. Fint över en tunn sommarklänning när värmen känner för att komma tillbaka.

Nina little perky sa...

Såå snygg! Härlig färg!

frisky frog sa...

Ääh, den är superfin ändå! Fast jag är ju förstås enperson som hellre lever med felen än repar upp och gör rätt. Lat? Nää, men jordgloben snurrar glatt vidare ändå.
/Kram

disa sa...

Det syns inte, behåll den som den är!! Den är jätte jätte fin! =)

Lowella sa...

Hur som helst hur fin o söt som helst :)

Hedvig sa...

Snygg! :)

Mmatilda sa...

Den ser helt perfekt ut i mina ögon, och du ser jättebra ut i den!

Pyssel på Torp sa...

Den är jättefin. Och du är jättesnygg i den.