torsdag 8 mars 2012

Enchanted Shrug



Enchanted Shrug av Grace Mcewen från tidningen The Knitter.
Började sticka på denna bolero förrförra sommaren i Manos Lace. En gemytlig plocka-fram-när-du-har-tid-stickning som skulle kunnat tagit 30 timmar effektiv tid (om jag hade stickat lika snabbt alla varv som det jag tog tid på vill säga) men plötsligt försvann stickningen när jag kommit halvvägs (läs förra våren). Jag letade i alla lekparker vi varit i senaste dagarna och stans alla fik (nåja, fem stycken) men den förblev borta. Jag beställde nytt garn och hittade mönstret på nätet då stickningen en lång tid senare dök upp i ett påslakan vi inte så ofta använder i en byrålåda (sonens verk). Hursomhelst bestämde jag mig häromdagen av det var dags att maska av och inse att en långärmad bolero i detta tunna garn gör jag helt enkelt inte, men kortärmat är inte så dumt det heller!

* * *
Enchanted Shrug by Grace Mcewen.

13 kommentarer:

Ansibecki sa...

Hihi, lite jobbigt med saker som försvinner. Men kul när de kommer fram igen. Korta ärmar passade jättebra. Och du passar jättebra i din lugg :) kram

Myggan sa...

Jag håller med om luggen. Vad fint!
Boleron är supersöt. Jag tänkte göra något liknande till Janssons balklänning i maj.
/Anna

frisky frog sa...

Det som göms i linneförrådet kommer fram i tö? Så himla fin! Vad är det för något spännande den hänger på utomhus?
/Kram

Annika GW sa...

Helt rätt! Kortärmad är mycket finare! Fint nu till våren och sommaren!

by Caloweena sa...

Superfin! Håller med, korta ärmar är snyggt och passande till vår och sommar! :)

Sofia-Sobeide sa...

:D mystiska försvinnanden! Den är jätte fin som kortärmad och passar säkert bra till våren och sommaren :)

Innestemmen sa...

Godt den kom til rette =) Kjempefin!

TheTrueBohemians sa...

Det var en god idé att maska av - snyggt med kortärmat!
Kram!
/Helena

Hedvig sa...

Underbar färg! :)

Norrstickan sa...

Sån tur att den kom fram till slut!
Så snygg som kortärmad, härlig färg!

Mmatilda sa...

Ha ha, den väntade tills du skaffat mera garn innan den dök upp igen...

Mycket fin!

Emilia sa...

F: Den hänger på en mycket snygg soffa som står vid en av ingångarna till stadsparken i Örebro. Här hittade jag en helbild på den https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTmij42obbD77B9GX2WYlclug7_bsZooxgfyf21JTH0s82041oQug

Emmas dagar sa...

Tack för titten i min blogg! Så fin denna shrug är!