torsdag 9 februari 2012

Skomakaren själv



Med tanke på föregående inlägg råder det väl inga tvivel om att skomakarens dotter i det här fallet får sin beskärda del av allt stickat och virkat. Men (även om jag gjort kanske lite mindre viktiga grejer till mig själv också) jag själv har hela vintern cyklat omkring i (pinsamt nog) barnens fingervantar i dubbelt lager - treåringens underst...När det sedan blev sådär kallt helt plötsligt trädde jag över ett par raggsockar som ändå var för tjocka för mina stövlar. När jag en dag vid hemfärd lyckades förlägga denna tredubblade vantekombo på en av mina arbetsplatser fanns inget annat än att sticka ner den hand som inte kunde värma sig i jackfickan i en påse med stoppvadd som turligt nog och McGyveraktigt befann sig i min handväska.
Har hela tiden tänkt att det är dumt att köpa när man kan virka själv, men nästa gång ska det inte dröja så länge för någon måtta får det väl ändå vara!

Virkade vantar i Mark&Kattens ekologiska ull med over-kill-spets.

* * *
Finally I´ve crocheted mittens for myself - now I don´t have to borrow from my children.

15 kommentarer:

Innestemmen sa...

Helt klart på tide med nye votter ;)) - Og så vakre de ble også, nydelig med den blonden!

Mmatilda sa...

Ha ha, jag känner igen det där litegrann, "jag kan ju göra själv"... Men nu gjorde du det ändå, och jag gillar overkill-spetsen!

disa sa...

Helt underbara!! Känner igen det där jag med. Fast tog mig i kragen för några år sedan och nålband mig ett par super tjocka och ett par tunnare. Som är bra slitna nu dock. Ska göra mig fler par banne mig! *ler* Jätte fin smurf med i föregående inlägg. =)

Annika GW sa...

Ha, ha det var på tiden att du gjorde ett par egna vantar.Det kanske ofta är så att det är roligare att göra till andra än till sig själv. Väldigt fint med den vita over-kill-spetsen! / Annika

Christel Wijk sa...

Superhäftiga vantar, jag gillar verkligen spetsen, har inte sätt någon liknande innan. /Christel

od Andulky sa...

Helt underbara!!!

Fiff sa...

Åh, vad ljuvliga! Wow! Älskar färgerna :-)

Anna sa...

Fantastiskt vackra!

Denice sa...

Haha, vad roligt du är :-) Det är superfina vantar, och så din stil! Det syns verkligen att det är du som gjort dem. Ha en fortsatt trevlig helg!

frisky frog sa...

Vilka superfina vantar! Blir sugen på något liknande med gaffelvirkat...
/Kram

Pysselfarmor sa...

Jättevackra och vilken härlig blå färg!

Ansibecki sa...

Hihi. Det känns som att det skulle kunna ha varit jag... Men vilka fina vantar du fick till :) Mycket vacker spets eller vad man kallar det :)

Gittan sa...

Ljuvliga!!!

Madeleine sa...

Jag gillar skarpt! Är det ditt eget mönster? Det får du hemskt gärna dela med dig av i så fall - jag vill också ha ett par sådana här! :D

Nina sa...

Wow, det här var ju typ bland det snyggaste jag sett! Så himla fina!