söndag 11 december 2011

Decembermåsten


I december hopar sig en massa måsten, och jag som fyller år den nionde passar på att lägga ytterligare saker till listan. T.ex. har jag kommit på att det är väldigt trevligt att sticka/virka något till sig själv som en slags födelsedagspresent. Notera den tjocka garnkvaliteten (= snabbstickat/virkat) på årets väst (Dropsmönster i Eskimo) och förra årets kofta.
När jag nu bockar av årets födelsedagsplagg återstår en hel del övriga decembergöromål på och i jobbet, plugget, hemmaplan och tomteverkstaden (undrar om Tomten kommer att slå in klappar som fortfarande sitter på stickorna i år igen?).

* * *
A knitted gift for my birthday.

10 kommentarer:

Ansibecki sa...

Vad fin västen blev när den var färdig! Och som sagt så passar den väldigt bra till den skjortan! kram

Innestemmen sa...

Så stilig! Gratulerer så mye med dagen =)
Klem

Nina/littleperky sa...

Den där västen var iaf ett väldigt snyggt måste :-)

Helena Högberg sa...

Så smart att göra en present till sig själv!Grattis i efterskott! (Jag fyller också i december)

Lilla Anka sa...

Så snygg!!! En sådan skulle jag vilja sticka!

Ett nystan.. sa...

Vilken fin väst!! Vilket Drops-mönster är det? Blev sugen på att göra en :)

Emilia sa...

E: Jag stickade efter detta mönstret: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=132&d_id=16&lang=se
Gjorde några ändringar som vanligt, men i det stora hela tyckte jag att jag följde mönstret hyfsat ;)

Ett nystan.. sa...

Tack..

Johanna sa...

Vilken härlig väst!

Mia sa...

Åh vilken fin väst passar verkligen till den rutiga skjortan och jeansen.