fredag 21 oktober 2011

På gång





På gång (eller med tåg) till stickevent 2011!
För att inte frysa om fötterna - tofflor i ulltyg med torrtovad dekor.
Och om det är extra kallt lägger jag bara i de extra inläggen jag gjort till mina vanliga skor - också med torrtovad och broderad dekor.
Projektspåsar kan man aldrig få för många av - sydda i Ohlssons röd- och vitprickiga vaxduk enligt plastpåsmodellen med blommor av just en plastpåse (Ica) och knappar.
Sittunderlaget jag virkade till förra årets event tänker jag inte glömma hemma den här gången!

* * *
I´m going on a knitting-trip this weekend and this is (among other things) what I´m gonna bring.

10 kommentarer:

Ansibecki sa...

Snygga tofflor och helt underbara påsar! Hoppas ni får det härligt! kram

Ansibecki sa...

Vi måste ses snart! Kan du inte kolla på en helg framöver som passar!? Jag tror inte vi har så mycket inbokat. Här eller hos er spelar ingen roll. Kolla på det så kan vi väl höras om saken!? kram

disa sa...

Härliga tofflor, jag håller på med ett par sådana. Men de har blivit liggande ett tag, som så mycket annat. Fint sittunderlag och påsar. Ha så roligt!! =)

Fröken Rimme sa...

Hej!

Superfina tofflor! Jag har helt missat att lägga till dig i min blogglista, så jag har inte varit inne här på ett tag *läser ikapp under glada utrop* :)

Anna sa...

vilket häftigt sittunderlag :) och fina tofflor med :)

Nina/littleperky sa...

Oj, vilka härlig bilder och saker!

Denice sa...

Oj så fint! Stickevent låter väldigt kul, i framtiden hoppas jag kunna åka på liknande jag också :-)

Emilia sa...

A: Kollar upp!
D: Det blir stickevent nästa år med ;)

myzpyz sa...

trevligt att ses igen :)
kraMyz

Hedvig sa...

Oj, det var inte lite som var på gång! Och lite avis på stickeventet blir man ju... :)