tisdag 25 oktober 2011

Jag har





Jag har lärt mig gaffelvirka och gjorde en halsduk som blev färdig under stickeventet jag var på i helgen.
Förutom god mat, gott sällskap, lotteri, garnförsäljning och stickande på diverse olika projekt fick jag även möjlighet att kallvattenfärga (Jeaba) två nystan (blå givetvis).
Jag och min mamma var uppe med tuppen (hönan) och först av alla (liksom tidigare år) med att sätta igång med stickningen på morgonen. Den virkade duon tillföll de fantastiska arrangörerna.
Tack alla för en härlig helg!

* * *
Reporting from my knitting-trip this weekend.

16 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Super-superfin halsduk!! Och det låter som om du hade en väldans mysig helg :-)!

Denice sa...

Du har varit i min hemort, på en kursgård där jag lekte som barn typ... jämt :-) Min mamma bor kvar i Habo, en halvtimmes gångväg från Munkaskog (såg på facebook att det var stickevent där).Superfin halsduk!

Medea sa...

Jag såg när din mamma tog kortet. Halsduken blev jättefin! Kul att träffa dig i verkligheten!

Pernilla sa...

OJ vilken snygg halsduk!!

Ullfull sa...

Halsduken blev jättefin! Kul att ses igen! Syns nästa år?//Anita Gotland

Helena Högberg sa...

Gaffelvirka? låter intressant, snyggt blev det!

Innestemmen sa...

Så flott skjerf! Hørtes ut som en kul helg også =))

Klem Siv

Ansibecki sa...

Härlig blå färg på garnet! Kul att läsa att ni hade det bra :)

myzpyz sa...

hihi, fotot blev jättebra trots att jag "förstörde" ;)
härligt att ses igen, hoppas vi ses nästa år!
kraMyz

Mia sa...

Jag vet inte vad gaffelvirka är men sjalen är jättefin.
Verkar som du haft en trevlig helg.

Föresten gillar mönstret på stolsdynan. Antar att du hittat på mönstret själv.

Titti sa...

Fin halsduk, och söta små filurer, gillar särskilt grodan!

RainyNight sa...

En fin-fin och helt unik sjal! Läcker! Hoppas du blev nöjd med färgningen! Det ser bra ut tycker jag! /JEABA-Liisa =)

od Andulky sa...

Superfin, som vanligt ;-)!!!
Trevlig helg!
/Anna

disa sa...

Låter underbart roligt och jätte fin halsduk! =)

Madeleine sa...

Riktigt härlig halsduk! :D

carina sa...

Vaknade ni av mitt söm prat kanske;)