torsdag 29 september 2011

Tvåändsstickning - check

Min första tvåändsstickning (ja, då räknar jag alltså inte med alla fem tidigare försök som av olika anledningar inte blev något annat än upprepat). En tänkt torgvante fick bli ett androidfodral istället - för riktigt så små handleder har jag inte.
Jag testade att göra krusningar - ett tänkt hjärta i mönstret blev en ruter - och kedjegång.
Under de första fem försöken gillade jag inte tvåändsstickning men nu måste jag erkänna att jag är såld och redan har börjat på en lite mer färgglad variant.
Idén att göra ett fodral fick jag från riotyarn, och när jag letade upp inlägget på hennes blogg för att länka såg jag att jag dessutom gjort nästan samma mönster, så nu känner jag mig verkligen som en härmapa ;)

* * *
Two-End knitting - my first project.

11 kommentarer:

Innestemmen sa...

Gratulerer =)) Det ser virkelig bra ut.
Klem Siv

Tatiana sa...

Grattis, för att du klarade tvåändsstickning! Din första alster ser ut jättebra!
Tack för dina varma ord i min blog.

Ansibecki sa...

Jag har ingen aning om vad tvåändsstickning är men det ser väl fint ut ;)
Och är det svårt så är jag ändå inte förvånad över att du klarade av det. Du och jag är väl båda lika nördiga fast inom olika områden :P kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det där blev ju riktigt bra även om planen från början inte var en fodral! :)

disa sa...

Tjusigt! =)

riotyarn sa...

Vi tänker helt enkelt lika :) Jag gillar tvåändsstickning också. Och mobilfodral var ett ypperligt projekt att ro i hamn.

od Andulky sa...

Snyggt jobbat!!

Pixi sa...

Jättesnyggt!! Vet du vart man kan hitta hur man lär sej det från början lr iaf hur man gör med nystanet, hittade ingen bra beskrivning på youtube!=)

Emilia sa...

P: Jag fick det visat på min utbildning, så jag vet ingen bra sida på nätet direkt...Om du menar trasslet som blir med trådarna så fick jag tipset på mitt stickcafé om att sätta fast ändarna i garnet med en hårklämma(krabba), så när ändarna snott sig blir det jättelätt att sno upp.

frisky frog sa...

Jättefint och så praktiskt!
Vi ses snart/Kram

NillaK sa...

Nä, vad duktig du är! Har länge tyckt att tvåändsstickning verkar häftigt, men inte kommit till skott än. Har en granne som kan, så jag har hängt över hennes stickning och kikat... Någon gång ska jag också testa!