måndag 5 september 2011

I kökshörnan

I ett litet hörn i köket brukar jag sitta vid P1 med ett handarbete, kaffe och läsa tidningar när det är morgon på helgen. Oftast brukar den lilla bokhögen fyllas på med olika projekt, pyssel och tidskrifter.
Fodralet till konservburken med stickor i är en beställning och är virkat (i Rowans ekologiska bomull) med en fläta på.
Om man vill testa att virka flätor, istället för att sticka, finns det många bra instruktionsvideor på Youtube att titta på. När jag förstod grundprincipen testade jag mig fram till detta mönster.

* * *

A crocheted cover with cables.

10 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Coolt! Tanken att man kan virka flätor har aldrig slagit mig!

disa sa...

Jätte snygg! Det måste jag testa någon gång. =)

Pixi sa...

Tjusigt!! Och lyxigt för konservburken,hehe!=)

Lowella sa...

Vilken mysig hörna!

Händer på Haga sa...

Det blev fint!

Nina/littleperky sa...

Det blev en stilig burk! Snyggt mönster.

Titti sa...

Låter som att du har mysiga pysselstunder där!

Helena Högberg sa...

Riktigt fint!

Maria sa...

Mysig hörna! P1 är bra!

Ansibecki sa...

Vilket fint virkat fodral! Hörnan ser väldigt inbjudande ut. Fint foto :) kram