torsdag 18 augusti 2011

Little Red in the City




Röd- och vitprickig projektspåse med egenvirkad spets i rött (den vita är köpt) och blommor som knapphylsor till min mamma i födelsedagspresent. Eftersom den önskade boken "Little Red in the City" inte hann komma fram i tid, virkade jag en liten "rödluva" att ha som nåldyna - som ett litet substitut ;)
Den blå väskan med blommor beställde hon av mig i våras.
Tyger från Ohlssons Tyger och Åhléns. Garn: Marks&Kattens ekologiska bomull.

* * *
I´ve made bags for my moms knitting-projects and a pincushion that looks like Red Riding Hood.

13 kommentarer:

disa sa...

Supersöta! Det blir hon nog väldigt glad över. =)

Denice sa...

Men ååååå vad fint! Jag har ett skriande behov av förvaring för mina projekt och stickor och virknålar ... allt ligger bara i ett enda kaos i två kartonger. Älskar både den prickiga och den blommiga. Kram!

Jennie sa...

Vilka fina påsar! Nu vill nog din mamma bära med sig sina projekt överallt... :)

Mia sa...

Jättesöt projektpåse! Och tyget på blå väska var verkligen fint.

Titti sa...

Fina påsar, och en sån supercool liten rödluva!

Ansibecki sa...

Vilka underbart söta små väskor! :)

ANNAS ALSTER sa...

Vilka fina presenter! Jag läste fel första, att du köpt den röda och gjort den vita... aaaaaah.... :)

Maria i Falkenberg sa...

Tack, tack! Mamman är sååå nöjd och glad. Lilla Rödluvan-påsen var med på Stålboms igår!

Innestemmen sa...

For en heldig mamma!
Klem Siv

Myggan sa...

Vad fina! Tur för mamsen att hon har en sykunnig dotter.
/Anna

Joanna sa...

Hej! Jag heter Joanna och är 23 år gammal när jag var 14 fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om livet med diagnosen så folk ska få mer förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och vad det innebär så besök gärna min blogg:)
kram

Pernilla sa...

Jätte fin och rödluvan snyggt =)

Madeleine sa...

Men, vad fina! Jag vill också ha! :)