söndag 21 augusti 2011

Lärardagsstickning



Sommarlovet är slut och veckan har för oss lärare innehållit (en hel del stickbara) konferenser och föreläsningar. Mönstret till Annis verkade lätt tänkte jag (lite för) självsäkert och lade på stickcafét i måndags upp 363 (!) maskor och satte igång. Eftersom jag under föreläsningarna inte ville snegla för mycket på mönstret försökte jag memorera diagrammet och stickade på ändå, varav rasterna gick åt till att reparera felaktigheterna och räkna ut hur jag ändå kunde komma i mål med denna stickning utan att repa upp. Vet ej om jag lyckades göra en (muschlös) Annis eller ej, men det blev en blå (såklart) sjal som jag tycker om!
Garn: Drops Baby Alpaca Silk.

* * *
I´ve knitted an Annis.

20 kommentarer:

ANNAS ALSTER sa...

Jösses vad snabb du är! Den blev jättefin!

Liza sa...

SUPERFIN!!!!! Oh lycka till nu på OP Emilia!!!!!

Innestemmen sa...

Så vakkert =) Og en nydelig farge
Klem Siv

Tatiana sa...

Sjalen är jättefin!

Min tråd sa...

Inte var mönstret lätt att memorera eller? Jättefin blev den i blått!

Madeleine sa...

Vad fin, och vilken härlig färg! :D

Händer på Haga sa...

Håller med övriga, jättefin!

Denice sa...

Annis är en sådan där sjal som man verkligen vill göra någon gång. Din var väldigt, väldigt fin!

disa sa...

Den blev verkligen jätte fin! =)

Caroline sa...

De är väldigt fin =) Jag har funderat på den med men har blvit lite oroad att jag ska tröttna under rätstickningen, men den kanske inte känns så utdragen? =)

Växthusmadam sa...

Jag frågade mina kollegor om man kan med att sitta och virka på konferenser och de var eniga om att det kan man inte! Jag tror att jag måste byta till din arbetsplats iställlet!!!!
Hälsningar från Växthusmadam

Hedvig sa...

Härligt med stickbara konferenser! :)

Nina/littleperky sa...

Jättefin, säkert väldigt skön! Mönstret ser inte så väldigt lätt ut :-).

Emilia sa...

Min tråd: När man kommit nåt varv på spetsstickningen var det väldigt lätt att se hur man skulle sticka ett tag, men som sagt på nåt varv skulle det visst inte vara som jag stickat - slätstickningen var väldigt lätt.

Caroline: Slätstickningen kändes inte så utdragen iom de förkortadevarven och gick väldigt snabbt.

Växthusmadam: Säkert en del som stör sig på att man stickar på konferensen, medan andra ritar kludd och spelar luffarshack el. lärarbingo istället. Jag gör det mest under föreläsningar som är så intressanta att jag inte vill somna vilket jag gör utan en stickning i handen. Nu när jag tittar på min Annis så tänker jag på allt jag "lärt" mig under veckan! Välkommen till mitt jobb ;)

Frida Loppan sa...

Verkligen en fin sjal och den är väldigt snygg till den vita blusen.

Marianne sa...

Den blev jättefin.

Tomtan sa...

De gjorde du bra!!!!! Själv kan jag bara sticka raktfram när jag ska lyssna/åka bil/buss eller se på nått bra på TV.

Myggan sa...

Åh, vad fin! Annis är min absoluta favorit just nu.
/Anna

skapa och inreda sa...

Gillar din härliga sjal!

Jennie sa...

Åh vilken fin sjal! Alldeles lagom stor och sååå snygg! En sån hoppas jag att jag kan göra någon gång...