söndag 24 juli 2011

Women in love




(Systern Gudrun Brangwen ur "Women in Love")

Ibland ser jag teveserier och filmer enbart för de snygga klädernas eller miljöns skull - miniserien "Women in Love" som svt visade för ett tag sedan är ett sådant exempel. I ett avsnitt hade systern Gudrun på sig en alldeles underbar röd- och vitprickig klänning som jag blev förtjust i.
Min klänning - efter att ha utgått från en modell (s. 29) ur "Ihanat mekot ja tunikat" och gjort lite ändringar - blev lite för vid för min smak och av olika skäl inte helt lik originalet.
Familjen kommenterade: "Fint nattlinne!" och "Men mamma, du tänker väl åtminstone ha ett skärp!"
Tyg och kantband från Ohlssons Tyger.
Accessoar: Blomruteväskan jag gjorde förra året.

* * *
Inspired by the dress that one of the Brangwen sisters is wearing in "Women in Love", I made this dress.

17 kommentarer:

Min tråd sa...

Vad kul att du lämnade en kommentar på min blogg, nu hittade jag din trevliga blogg. *Vad mycket fint du har gjort. Klänningen var kanonfin! Vi hade mycket gemensamt bl.a. jag älskar också glass!

ANNAS ALSTER sa...

Men du, du var ju jättefin i den! Fint med skärpet. Prickiga klänningar äger :)

disa sa...

Jösses så fiiiiin!! Du passar grymt bra i den med. =)

Li.W sa...

Den blev ju jätte fin!

Josefina sa...

Men å vilken cool! Jag gillar verkligen din blogg, du gör så fina saker. Och så blir jag väldigt glad av dina kommentarer du gör till mig. =) Tack!

Frida Loppan sa...

Jag tycker att klänningen var jättefin och skärpet var liksom pricken över i:et. Snyggt!

skapa och inreda sa...

Jag gillar din härliga klänning :)
Älskar rödprickigt.

Mia sa...

Känner igen mig i val av film efter miljö och kläder skull. Även att kläderna inte alltid heller blir som man tänkt sig. Din klänning blev jättesöt och spetsen passade fint till.

popetotrora sa...

Verkligen fin klänning!

Och härlig blogg! Hittade hit för första gången precis och jag är väldigt imponerad av allt fint du gör! :-)

frisky frog sa...

Superfin! Kanske har du det ofta fast det inte syns i bloggen, man du är väldigt fin i stark färg. Mamsens favvofärg klär även dig. =)
/Kram

Ansibecki sa...

Men den var ju jättefin! Du är verkligen duktig på att sy! kram

Myggan sa...

Åhhh! Prickigt är ALDRIG fel. Den blev kanonsnygg.
/Anna

Sanna sa...

Åhh jag bara älskar prickigt, klänningen blev superfin och den klär dig ypperligt.. =)

SV: Älskar att baka och exprimentera i köket, blir dock inte lika ofta nu efter min op.
Gossen älskar sin spiderman vimpelradda så då är jag nöjd.. =) <3

Kraaaaam
Sanna

Nina/littleperky sa...

Men den blev ju jättefin! Älskar det prickiga tyget. Och de där kantbandsdetaljerna blev otroligt fina.

Finlands tygbutiker har så otroligt dåligt med snygga prickiga tyger. Blev så imponerad av utbudet i stockholm förra sommaren. Småprickigt finns det i vissa färger. Får nog komma till sverige och tygfynda något tag :-).

Maria sa...

Himla fin! Kul att inspireras av tv-program.

Johanna sa...

Jättefint, som vanligt! Du är så duktig!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Men den blev ju jättefin! :)